Gödrösi Ádám vezető instruktor

Az edzői siker kulcsa

A jelenlegi képzési rendszer miatt a kezdő edzők és ebből kifolyólag az edzeni vágyók nagy többsége pályafutásuk elején elsősorban az edzőtermi gépekkel, súlyzós edzéssel, vagy valamilyen csoportos aeorbik irányzattal találkozik. A személyi edző képzések is inkább a fitness termekbe irányítva, különféle gépek, és trendi funkcionális eszközök használatára nevelik az edzőt. Ezt az utat én is végig jártam, beleértve az egyetemi tanulmányokat is, és azt tapasztaltam, hogy az emberi test használatát, a magas szintű erő és testtudat elsajátítását, a saját testsúllyal végezhető bámulatos gyakorlatok tárházát sehol nem tanítják. Pedig ennek módszertana szerintem jóval érdekesebb és izgalmasabb a gépek lapsúlyainak fokozatos állítgatásánál, és tapasztalataim szerint, ezt az edzeni, fejlődni vágyó emberek is észreveszik. Megunják a klasszikus edzőtermeket, az ottani lehetőségeket, a lapsúlyos, vagy csigás gépek mozgatását, mert rájönnek, hogy a saját testüket nem is tudják mozgatni. Olyan szinten pláne nem, ahogyan azt szeretnék, mert a netes videókon nagyon egyszerűnek tűnő saját testsúlyos gyakorlatokat látták. A minőségi saját testsúlyos edzés oktatására óriási igény van manapság! Nem hátrány, ha egy edző lépést tart ezekkel az igényekkel, és hatékony módszer szerint tanítja tanulóit, mert a közhiedelmekkel ellentétben nem alap, hogy valaki tud fekvőtámaszozni, vagy húzódzkodni.

A saját testsúlyos gyakorlatok az erő és a mozgás alapjai

A gimnasztika és a saját testsúlyos gyakorlatok a mozgás és az erő alapjai. Minél jobban tud valaki mozogni, és minél nagyobb erőt tud kifejteni a saját testsúlyához viszonyítva, annál nagyobb biztonsággal tud súlyokhoz nyúlni a későbbiekben, és sokkal gyorsabb fejlődést tud elérni velük. Megjegyzem, mire saját testsúlyos gyakorlatokkal egy haladó szintet elér az ember, abban is bőven van izgalom és kihívás, arról nem is beszélve, amikor már komolyabb tartásokról és erőelemekről van szó. A Gymnastics Method rendszerbe foglalja a saját testsúlyos gyakorlatokat nagy hangsúlyt fektetve az ízületi előkészítésre, szemelőtt tartva a tanulók esetlegesen előforduló mobilitás vagy stabilitásbeli problémáit, módszeresen építi fel az alaperőhöz szükséges húzó-nyomó gyakorlatokat, és az olyan haladó mozdulatokat, mint a kézállás, zászló vagy a muscle up.

Hogyan hozhatod ki a legtöbbet a tanítványaidból?

Frissen végzett edzőknek, akik saját testsúlyos vonalon szeretnék továbbfejleszteni tudásukat, illetve GFM instruktoroknak, akik a gimnasztika irányába is nyitottak, az instruktori képzésünket ajánlom. Akiket viszont csak módszerünk bizonyos szeletei érdekelnek, azokat tematikus workshopjainkra várjuk szeretettel.