SMR System

=

típus:

teljesítménynövelő módszer

=

eszközigény:

eszköz használatot igényel

=

fejlesztés típusa:

hazai fejlesztés

=

elsajátítása edzői tapasztalatot igényel:

nem

=

módszer jellege:

inkább gyakorlati

Definíció

Az SMR System lényege az izmokban, az izompólyákban, a kötőszövetben kialakult feszültségek feloldása. Az egyszerű, könnyen megtanulható gyakorlatok segítségével az izmok újra elnyerik optimális teljesítőképességüket, könnyebben regenerálódnak, és megelőzhetőek a sérülések.

Bemutatás

Az SMR masszázzsal megszüntethetjük a kötőszövetben, az izompólyákban összegyűlt feszültségeket. A gyakorlatok során lassú, egyszerű mozdulatokat végzünk az eszközök (henger, labda, bot) használatával.

Az SMR-nek hasonló hatásmechanizmusa van, mint a masszázsnak. A masszázs hatására nem csak az izmok és a kötőszövet anyagcseréje javul, hanem könnyen elérhetjük az optimális izomegyensúlyt, aminek következtében javul a mozgás minősége, a teljesítőképesség, és a testtartás is.

A kötőszöveteken és izmokon keresztül az idegrendszerre is hatással lehetünk. Beindíthatjuk a test regeneráló és öngyógyító folyamatait, ami fájdalomcsillapító és méregtelenítő hatású. A mechanikus ingerek, az idegrendszeri hatások és az anyagcsere javulása egyaránt növeli a testtudatot, ami a sportolóknak elengedhetetlen.

A könnyebb, fájdalommentes mozgás öröme jó közérzetet és letisztult gondolkodást eredményez.

Aktív instruktorok
Alkalmazása

Az SMR eszközökkel végzett önmasszázs számtalan esetben nyújthat gyors és hatékony segítséget:

  • Stresszoldás, közérzetjavítás
  • Mozgásszervi rehabilitáció
  • Sérülések megelőzése
  • Mozgástartomány növelése
  • Testtartás és testtudat javítása
  • Fájdalomcsökkentés (ízületi- és izomfájdalom, izomláz)
  • Cellulitisz
  • Nyirok- és vérkeringés javítása
  • Sportteljesítmény növelése

2011 óta oktatok kettlebellt Veszprémben majd Székesfehérváron is. Az SMR hengert már 4 éve használom a saját edzéseimben, de eredményességét látva a csoportjaimmal is megismertettem. Remekül lehet edzés előtt a mozgástartomány növelésére vagy edzés után a regeneráció elősegítésére alkalmazni. Csak pozitív visszajelzéseim vannak az otthoni használatáról is! Kitűnő kiegészítője a kettlebell edzéseknek egy alapos hengerezés az ülőmunka negatív következményeinek kivédésére.

Pribék István

Strongfirst kettlebell instruktor és FMS specialista

ELÉRHETŐ KÉPZÉSTÍPUSOK