A STRONGFIRST GIRYA 1 OKTATÓI KÉPZÉS BEMUTATÁSA

Szeretnél Te is a világ egyik legjobban elismert Kettlebell oktatói diplomájával rendelkezni? Fontosnak tartod, hogy hiteles tudással rendelkezz a kettlebell vagy éppen funkcionális edzésről? Tartozz Te is az elit kettlebell oktatók nemzetközi közösségéhez, és regisztrálj a StrongFirst kettlebell oktatói képzésére.

 

A képzés leírása

A StrongFirst által oktatott rendszer elveit a „kettlebell mai királya”, Pavel Tsatsouline alkotta meg. Az erő iskolája egy átfogó, egységes keretet kínál az erő és fittség területén. Az SFG 1-es szintű oktatói vizsgán nem pusztán a kettlebellek használatát tanítjuk meg. A leendő instruktorok megtanulják az erő alapelveit, melyek segítségével képessé válnak az erő megszerzésének, maximalizálásának és fenntartásának fortélyait alkalmazni és továbbadni.

Kiknek szól a képzés?
  • Erőnléti edzőknek
  • Crossfit instruktoroknak
  • Harcművészeknek
  • Funkcionális trénereknek
  • Személyi edzőknek
  • Tanulóknak, akiknek erős alapra akarják építeni későbbi edzői vállalkozásuk.
  • Akik szeretik a kihívást. Mert abból lesz bőven.
A képzés programja (vizsgatesztek)

A vizsga testileg és lelkileg egyaránt embert próbáló feladat elé állítja a jelölteket. A jelentkezők átlagosan 25-30%-a nem felel meg a magas elvárásoknak. Vedd komolyan a felkészülést!
Ha SFG-instruktor kívánsz lenni, akkor az alábbi kritériumoknak kell megfelelned:

1. Biztonságos és hatékony technikai jártasság az alapvető képességekben.
2. Megfelelő ítélőképesség, különösen a biztonság terén.
3. Erős jellem.
4. Hatékony oktatói képesség.
5. Sikeresen teljesített snatch-teszt a vizsga utolsó napján.
6. Professzionális edzőhöz méltó viselkedés.

Instruktori bizonyítványodat kizárólag a követelmények teljesítése esetén veheted kézbe. Ha nem sikerült teljesítened a kívánalmakat, de közel jártál, kijelölt csoportvezetőd felelőssége alternatívát kínálni arra nézvést, hogy milyen körülmények között kísérelheted meg ismét a próba teljesítését.
Ha nem kívánsz oktatói tevékenységet folytatni a későbbiekben, szabadon elállhatsz a tesztek teljesítésétől. Ez esetben nem oktatói, hanem részvételi bizonyítványt vehetsz majd kézhez.

Az alábbi gyakorlatok oktatására és tesztjére kerül sor:

• Kettlebell lendítés (Swing, 1 db. snatch méretű kettlebellel 10-10 darab)
• Török felállás (TGU, snatch-méretű kettlebellel 1-1 ismétlés)
• Dupla kettlebell felrántás (Double Clean, 2 db. snatch méretű kettlebellel 5 ismétlés)
• Kettlebell nyomás (Press, 1 db. snatch méretű kettlebellel 5-5 darab)
• Dupla kettlebell elölguggolás (Double Front Squat, 2 db. snatch méretű kettlebellel 5 ismétlés)
• Szakítás (Snatch, egy snatch méretű kettlebellel 5-5) és szakítás 5 perces teszt.

A kettlebellel végrehajtott szakításteszt

Olyan ruhát viselj, amelyben a tesztet felügyelő instruktor láthatja, hogy a megfelelő pozícióban nyújtva tartod a karodat és lábadat. Azaz viselj pólót és rövidnadrágot, illetve testhezálló alsót.
Az aspiráns megfogja a bell fogantyúját, a felügyelő vezényszavára indul a stopper. A tesztelő lábai közé hátralendíti a kettlebellt, majd egyetlen folyamatos mozdulattal a feje fölé juttatja, felrántja, míg teljesen ki nincsen nyújtva a keze a felső pozícióban. Ha bármilyen sérülés vagy rendellenesség megakadályozza, hogy teljesen ki tudja nyújtani a kezét, azt a teszt előtt tudatnia kell az instruktorral. Az elégtelen vállmobilitás nem megfelelő indok, az orvosi szakvélemény igen.
A térd rogyasztása megengedett, ám a mozdulat felső pozíciójában szükségszerű követelmény a teljesen nyújtott kar és láb. Az időkorláton belül a jelölt annyi hátralendítést és kézcserét alkalmaz, amennyit kíván. Ugyanígy, szükség szerint leteheti a súlyt és pihenhet is, ahányszor szükséges, persze közben megy az idő.
A mozdulat felső pozíciójában a jelölt rögzíti a kettlebellt, bizonyítva, hogy uralja a súlyt, egy észrevehető, egyértelmű pillanatra megállva, kitartva a pózt. Ekkor a kettlebell és a test egyaránt mozdulatlan. Ezt követően leereszti a kettlebellt, hátralendíti azt a lábai között, egyetlen, folyamatos mozdulattal, anélkül, hogy a bell érintené a vállát vagy a mellkasát.
A girjevik szabad kezét a csípőjére vagy a derekára is teheti (de a combjára nem), ám a mozdulat során a térdét érintve nem segítheti a kettlebell magasba rántását. A lábfejek elmozdítása megengedett.
A teszt végrehajtására vonatkozó megfelelő vezényszavakat a tesztet felügyelő instruktor minden esetben tudatja a jelölttel, mégpedig a teszt megkezdése előtt. A tesztelő instruktor számolja az ismétléseket, illetve hangosan közli, ha valamelyik ismétlés nem megfelelő. Az alábbi esetekben nem érvényes az ismétlés:

• A könyök nincs kinyújtva a felső pozícióban.
• A mozdulat befejezésénél a jelölt „belenyom” a súlyba.
• A felső pozícióban a jelölt nem uralja a súlyt, azaz teste vagy a kettlebell nem egyértelműen mozdulatlan.
• A súly leeresztésénél a jelölt megérinti vállát, mellkasát a kettlebellel vagy a dolgozó karjával.
• A girjevik szabad kezét a térdére vagy a combjára helyezi.
A teszt azonnal befejeződik, ha a jelölt:
• Három alkalommal helytelen ismétlést mutat be.
• A kézváltás kivételével megérinti szabad kezével a kettlebellt, illetve a dolgozó kart.
• Leejti a bellt, mielőtt az a talajt érintené. A súlyt uralni kell!

A tesztet felügyelő instruktor jelzi az idő előrehaladtát, figyelmeztet 1, 2, 3, és 4 percnél, továbbá 4:30-kor, 4:45-kor, és 4:55-kor, ezzel is segítve a girjevik munkáját. Magnézia használata megengedett, sebtapasz csak a nyílt sebeknél alkalmazható, de övet, csuklószorítót, kesztyűt, bandázst stb. nem lehet használni.”

A szakításteszt követelményei:

A két karral kivitelezett összes ismétlést számoljuk. A jelölt neme, kora és súlya határozza meg, hogy a megadott idő alatt hány ismétlést kell teljesítenie. A felosztás az alábbi táblázat értékei szerint módosul:

Nem Súly Kettlebell Szakítás teszt
Férfiak 100 kg felett 28 kg 100/5 perc
Férfiak 68 kg és 100 kg között 24 kg 100/5 perc
Férfiak 68 kg-ig 20 kg 100/5 perc
Férfiak “Masters” (50-64 évig) 20 kg 100/5 perc
Férfiak “Seniors” (65 év felett) 20 kg 50/3 perc
Hölgyek 59 kg felett 16 kg 100/5 perc
Hölgyek 59 kg-ig 12 kg 100/5 perc
Hölgyek “Masters” (50-64 évig) 12 kg 100/5 perc
Hölgyek “Seniors” (65 év felett) 12 kg 50/3 perc

A teszt sikertelen teljesítése esetén a vizsgát követő 90 napon belül a teszt megismételhető. Az ismételt teszt bármelyik Master, Senior instruktorunk vagy StrongFirst Team Leader társaságában, személyesen elvégezhető. A személyes teszt kiváltható, ha a jelölt felveszi a kérdéses gyakorlatot videóra és elküldi azt Team Leader-ének, értékelésre.

A képzéssel járó előnyök

Amit tőlünk kapsz:

  • Kedvezményes áron jelentkezhetsz a 360akadémia további képzéseire
  • A világ legismertebb Kettlebell oktatási programját
  • Magyar nyelvű kézikönyvet
  • Amennyiben nem beszélsz angolul,  fordítást
  • Sikeres vizsga esetén felkerülsz a nemzetközi és hazai honlapra.
A képzés teljesítése

Azok a kettlebell-oktatók, akik sikeresen teljesítették a tesztfeladatokat, SFG 1-es szintű diplomát kapnak. Edzőinknek kétévente meg kell újítaniuk jogosítványukat, hogy bizonyítsák, képességeik nem fakultak meg. Ezúton tartjuk fenn a felkészültséget és munkánk minőségét.

Mi történik ha nem sikerül a vizsga? 
Amennyiben kevesebb mint négy témakörből zársz sikertelen vizsgával, úgy ezeket bemutatva 3 hónapon belül az SFG1 diploma kiadásra kerül.

A StrongFirst általános bemutatása

Következő StrongFirst Girya 1 oktatói képzések