Ács Ferenc vezető instruktor

Egy új, mégis ősi módszer, mely felborítja a szabályokat

Edzői pályafutásom során rengeteg edzés módszerrel találkoztam, foglalkoztam, de mindenhol a fejlődés útja monoton és a megmozgatott súllyal arányos volt. Akár a hagyományos konditermi edzéseket, súlyemelést vagy a hétköznapi tornaórai elemeket nézzük, mind egy sémára épültek. Kutatásaim során ezen állomáson találkoztam a Clubbellel és egycsapásra megoldást nyújtott problémáimra

Eltérően a hagyományos súlyemelő gyakorlatoktól, ahol növelni kell a súly tömegét, hogy növeljük az erőkifejtés mértékét, a Clubbell esetében a lengető mozdulat biztosítja az erőkifejtés mértékét. A lengetés növeli a nyomatékot. A megnövelt nyomaték növeli az erőkifejtést. A hagyományos súlyemelés az erőkifejtést csak lineárisan képes növelni, azzal, hogy növeli a súly tömegét. A Clubbell edzés exponenciálisan növeli az erőkifejtést, kétszer gyorsabb lengetés négyszer nagyobb nyomatékot eredményez.
A súlyponti elmozdulással arányos méretű a pozitív neurológiai erőkifejtés anélkül, hogy az sérülésveszélyes lenne a kötőszöveti állományra nézve, amely a hagyományos kompresszív súlyemelés során bekövetkezne; minél nagyobb a súly, annál nagyobb a kötőszöveti állomány sérülés veszélye .

A súlypont elmozdulása a Clubbellnek  lehetővé teszi, hogy az eszköz kisebb súllyal, mégis teljes erőkifejtéssel kerüljön megmozgatásra; ez teszi lehetővé, hogy hatékonyabb erőfejlesztő hatása van, kizárva a hagyományos súlyemelésre jellemző sérülésveszélyt.

Nagyobb erőkifejtés nagyobb erőfejlődést biztosít – rövidebb idő alatt, és sérülés nélkül.

Végül, de nem utolsó sorban, a hagyományos súlyemelés csupán kétirányú mozgást tesz lehetővé. Ez a korlátozó tényező izoláltan fejleszti bizonyos izmainkat.

A fejlődés gátja az egysíkú gondolkodás
A Clubbel edzés meglátásomban valami teljesen új dolgot nyújt. A test dimenzióinak mind 3 tengelyét kihasználja. Ennek haszna számos, többek között eme mozgással a miofaszciális láncot erősíti; lefedve a teljes mozgásteret. Ez megnöveli a kötőszövet rugalmasságát, és nem fenyeget sérülés veszéllyel, mint a kétirányú súlyemelés.

A háromirányú mozgás átmossa az ízületeket, tápanyaggal és kenőanyaggal tölti fel azokat, illetve felszakítja a faszciális letapadásokat. A Clubbell valóban a test meghosszabbításaként működik, teljes testi intenzitással.

Nem elhanyagolhatóan ugyancsak , hogy a gyakorlatok összefűzhetőek egymásba, így a flow élményt könnyen elérhetővé teszi és a hagyományos edzés motonitását megtöri.

A tökéletesség felé vezető út

A kapkodás, a felszínes tudás, az eredmények hajszolása mind kikövezik a sérülések felé vezető utat.

Mint edző, azért is ajánlanám a Clubbellt, mert egyben mobilizál, erőt fejleszt, fogáserőt ad, a törzs erő és ellenálló képességét fejleszti, mindezt úgy hogy változatos, szórakoztató, de egyben komplex is.

Megtanulásához idő kell, egyfajta harcművészeti formagyakorlat tökéletességére lehet törekedni vele, mely az egyszerűbb mozdulatoktól, a bonyolultabb, összefűzött mozgássorozatokig felépíthető.