Gymnastics Method

=

típus:

funkcionális edzés

=

eszközigény:

nem igényel eszközt

=

fejlesztés típusa:

hazai fejlesztés

=

elsajátítása edzői tapasztalatot igényel:

igen

=

módszer jellege:

inkább gyakorlati

MI A GYMNASTICS METHOD?

Gymnastics Method egy olyan edzésmódszer, mely a szertorna komplex mozgásanyagát használja fel az erő, testtudat és esztétikum felépítésére. Kevés ember van, akinek nem ragadja meg figyelmét a tornászok fizikuma, ereje és kifinomult testtudata. Egyes mozdulatok szinte lehetetlennek tűnnek a más sportágat űzők, illetve a hétköznapi emberek számára, de a téveszme, hogy az erő és testtudat e szintje elérhetetlen, mára megdőlt. A tudás, ami eddig a tornaműhelyekben volt eltitkolva, mostantól az edzőtermekben is elérhető minden mozogni vágyó számára. A Gymnastics Method rendszer a lehető legalaposabb fokozatossággal építi fel a különböző torna erőelemeket, és képzett instruktorokkal csoportos és személyi edzés formájában teszi lehetővé elsajátításukat.

Ez az edzésmódszer egyedülálló a funkcionális edzésmetodikák területén, mivel a szertorna mozgásanyagával rendszer szinten eddig senki nem foglalkozott.

Gymnastics Method edzésfolyamatot minden tanulónál állapotfelmérő teszttel és anamnézissel kezdünk. Az esetlegesen felmerülő problémákra mindenkinek egyénre szabott korrekciókat adunk. A közös munkát precíz ízületi előkészítéssel folytatjuk, majd miután minden területet megfelelően mobilizáltunk és stabilizáltunk, az alaperő felépítésével foglalkozunk. Minden előkészítő és alapgyakorlatnál különböző szinteket kell elérni, amiket teljesítve minden tanuló egyénre szabott edzéstervvel folytathajta munkáját a haladó erőelemek felé.

OKTATÓI KÉPZÉS

A GYMNASTICS METHOD OKTATÓI KÉPZÉS BEMUTATÁSA

A képzés leírása

A Gymnastics Method Level I. instruktorképzésen átfogó képet kaphatsz a gimnasztika és a tornán alapuló saját testsúlyos edzés elméleti és gyakorlati ismereteiről.

A képzés programja

A Gymnastics Method Level I. instruktorképzésen átfogó képet kaphatsz a gimnasztika és a tornán alapuló saját testsúlyos edzés elméleti és gyakorlati ismereteiről. A lent leírt témák elsajátítását, és a sikeres vizsgát követően, Level I-es instruktori tanúsítvánnyal a kezedben jogosult leszel Gymnastics Method csoportos és személyi edzést tartani. Továbbá, amennyiben a gyakorlati vizsgát az oktatás végén teljesíted, akkor az éves licencdíjból is 50 százalékot elengedünk.

Igényeid szerint a képzést összevonhatod OKJ Fitness instruktor képzéssel is – amennyiben ilyennel még nem rendelkezel – , így a képzés végén két képesítéssel is gazdagabb lehetsz, és az árból is 20 százalékos kedvezményt biztosítunk.

A képzés összesen 27 órát vesz igénybe, mely az alábbiak szerint tagolódik:

  • 20 óra edzői elméleti képzés
  • 5 óra kommunikáció elméleti képzés
  • 10 óra gyakorlati képzés
  • 2 óra hospitálás

A képzéshez biztosítunk:

  • a képzés anyagát összefoglaló jegyzetet
  • ajándék pólót
A képzés célja

Olyan szakemberek képzése, akik:

  • a Gymnastics Method edzésmódszer hiteles képviselőivé válnak;
  • megfelelő elméleti és gyakorlati ismeretek, tapasztalatok birtokában képesek vezetni egyéni vagy csoportos edzéseiket;
  • be tudják mutatni a gyakorlatokat;
  • szakszerűen képesek oktatni a gyakorlatokat;
  • magabiztosan asszisztálni tudják a gyakorlatokat;
  • alkalmasak hatékony csoportos, vagy egyéni edzések tervezésére, kivitelezésére.
Az elméleti oktatás témái
  • Az FMS szerepe az edzésmódszerben
  • Az SMR System szerepe az edzésmódszerben
  • A PRE-ality® program ismertetése, testtudat fejlesztés
  • Gimnasztika és stretching elméleti ismeretei
  • A Gymnast-X Primal® program ismertetése, alapgyakorlatok
  • A Gymnast-X Body® program ismertetése, alakformálás saját testsúllyal
  • A Gymnast-X Pro® program ismertetése, torna specifikus gyakorlatok
A gyakorlati oktatás témái
  • PRE-ality® előkészítő mobilizáló és stabilizáló gyakorlatok elsajátítása és szakszerű oktatása
  • Gimnasztikai alapgyakorlatok elsajátítása és szakszerű oktatása
  • Gymnast-X Primal® alapgyakorlatok elsajátítása és szakszerű oktatása
  • Talajon végezhető Level I-es szintű statikus és dinamikus gyakorlatok elsajátítása és szakszerű oktatása, segítségadás
  • Párhozamos korlát karfán végezhető Level I-es szintű statikus és dinamikus gyakorlatok elsajátítása és szakszerű oktatása, segítségadás
  • Gyűrűn végezhető Level I-es szintű statikus és dinamikus gyakorlatok elsajátítása és szakszerű oktatása, segítségadás
  • Stretching technikák, partner stretching elsajátítása és szakszerű oktatása
  • Gymnast-X Body® alapgyakorlatainak elsajátítása és szakszerű oktatása
A gyakorlati vizsga követelményei

Saját testsúlyos alapgyakorlatok, alap erőszint:

  • Fekvőtámasz – 15 ismétlés
  • Fordított evezés – 15 ismétlés
  • Tolódzkodás – 8 ismétlés
  • Húzódzkodás – 8 ismétlés
  • Guggolás – 30 ismétlés

Talaj:

  • Emelés fejállásba terpeszből, bicskából
  • Mellső mérlegállás – 10 másodperc
  • Oldalmérleg állás – 10 másodperc
  • Ülőtartás – 15 másodperc
  • Könyökmérleg terpeszben/zárt lábbal – 15 másodperc
  • Kézállás – 30 másodperc

Párhuzamos korlát karfa:

  • Ülőtartásból emelés hajlított karú kézállásba, kinyomás kézállásba
  • Zsugor támaszmérleg – 10 másodperc
  • Támasz swing – 10 ismétlés

Gyűrű:

  • Támaszhelyzet – 30 másodperc
  • Strict muscle up – 3 ismétlés (hölgyeknek 1 ismétlés)
  • Ülőtartásból emelés váll állásba
  • Függőgyakorlat

Hajlékonysági teszt:

  • Zárt állásban előrehajlás, talajérintés két teljes tenyérrel, nyújtott térdekkel – 5 másodperc
  • Terpeszülésben előrehajlás, talajérintés két könyökkel, nyújtott térdekkel – 5 másodperc
  • Hátsó lefüggés rúdon vagy gyűrűn – 5 másodperc
  • Gerincnyújtás – 5 másodperc
  • Gerinchajlítás – 5 másodperc

A gyakorlati vizsga sikertelensége esetén a tesztek megismételhetők a képzést követő 6 hónapon belül. Az ismételt vizsga személyesen, egyeztetett időpontban történhet, illetve ez kiváltható, ha az instruktor jelölt videóra vett gyakorlatait továbbítja a vezető instruktornak.

PROGRAMOK